Ako zostaviť funkčné verejné obstarávanie

Ako zostaviť funkčné verejné obstarávanie

Často sa stretávame s tým, že vyhlásiť správne a funkčné verejné obstarávanie, resp. tender je pre viacerých problém kvôli častým zmenám v zákone, vyhláškam, nepresným či nedostatočným informáciám a podobne. 

 

Ako na to a na čo si dať pozor?  

1. Možnosti 

moznosti  Dôležité je mať jasnú predstavu o tom, čo chcete zabezpečiť a aké máte možnosti.

2. Nastavenie súťaže

nastavenie sutaze Nastaviť správne súťaž, jej atribúty, podmienky účasti osobného, finančného, ekonomického či technického postavenia primerane k výške hodnoty zákazky a jej náročnosti. 

3. Právo kontroly

pravo kontrolyAby to celé malo zmysel, je dôležité, aby sa odpad zhodnocoval podľa zákona. Preto odporúčame do podmienok uviesť aj možnosť kontroly, teda akým spôsobom je ďalej s odovzdaným odpadom nakladané. 

4. Komunikácia 

komunikaciaOdporúča sa pri príprave súťaže (tendra) komunikovať so zberovými firmami, ktoré majú v tejto sfére najviac skúseností. 

5. Dostatočné skúsenosti 

dostatocne skusenostiOveriť si ako zberové firmy fungujú a či majú dostatočné skúsenosti s podobným zberom môže častokrát zabrániť následným komplikáciám. Od toho závisí aj kvalita poskytovaných služieb. Firmy, ktoré so zberom ešte len začínajú – kvôli aktuálnemu trendu – nemusia vedieť flexibilne reagovať na bežné aj mimoriadne situácie v porovnaní so skúsenou zberovou firmou. Keďže predmetom našej činnosti je výlučne zber biologicky rozložiteľného odpadu už vyše 10 rokov, vieme, čo od zberu môžeme očakávať a čomu sa vyvarovať. 

6. Spoľahlivosť  

spolahlivostZaujímajte sa o to, či zberová firma disponuje dostatočnými technologickými kapacitami (vozový park, zamestnanci, riadiaci pracovníci, kapacity a povolenia na likvidáciu u koncového spracovateľa a pod.). Dôležité je aj to, či firma spĺňa manažérske postupy, disponuje certifikátmi, má platné všetky povolenia a dodržuje postupnosť hierarchie odpadu.  

 

Informujte sa - nestojí to absolútne nič.

Ochotne Vám poradíme a pomôžeme pri nastavení transparentného a funkčného verejného obstarávania. Keďže sa zaoberáme aj marketingovou podporou a osvetou pre obyvateľov, vieme aké dôležité sú jasné a hodnotné informácie vyplývajúce z praxe. 

 

Využite naše skúsenosti a obráťte sa na nás. Radi Vám s týmto pomôžeme +421 950 401 401 alebo info@espik.sk.

 

 

 

Prečítajte si tiež

Riešenia v oblasti likvidácie kuchynského odpadu z Vašej jedálne jednoducho a bez starostí

Ešte minulý rok sme sa stali partnerom zaujímavého projektu s názvom Jedáleň 21. storočia, ktorý nám umožnil nadviazať vzťahy s ďalšími lídrami v oblasti školského stravovania. Naším spoločným cieľom je okrem iného zlepšiť aj rôzne procesy a prácu, ktorá súvisí so školským stravovaním. Vďaka moderným technológiám a zaujímavým riešeniam sa...

Cesta k čistejším mestám a obciam: Skúsenosti v rámci zberu kuchynského odpadu z obce Veľký Biel

Vedeli ste, že bežné činnosti, ako je zber a likvidácia kuchynského odpadu môžu mať veľký dopad na naše životné prostredie? Preto každý kúsok odpadu, ktorý v ESPIK-u spracujeme je krok bližšie k čistejšiemu životnému prostrediu. Nedávno sme uskutočnili prieskum v obci Veľký Biel, kde už vyše roka máme zavedený systém...

Príkladná obec v triedení kuchynského odpadu

Naša zberová firma ESPIK má s obcou Hontianske Nemce uzatvorenú zmluvu už vyše rok a pol. Zber je prevažne určený pre bytové domy, ale máme informáciu, že je zaujímavý aj pre rodinné domy. Prečo? Odpovedá Renáta Matejová, súčasná starostka obce Hontianske Nemce.  V obci je umiestnených päť 120 litrových nádob...

Ochrana súkromia

Pre lepší online zážitok používame súbory “cookies”. Vďaka ním presnejšie analyzujeme návštevnosť a prispôsobujeme používateľské nastavenia. Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov?

Vlastné nastavenie cookies