Je podstatné vybrať si zberovú firmu, ktorá bude dbať nielen na správnu likvidáciu v rámci ochrany životného prostredia, ale záleží jej aj na tom, aby Vám ponúkla čo najefektívnejšie, najjednoduchšie a legislatívne správne riešenia v oblasti zberu a likvidácie biologicky rozložiteľných odpadov.
Nielen pri výbere, ale aj počas spolupráce, je dôležité, všímať si danú firmu, jej správanie voči zákazníkom, voči plneniu stanovených podmienok, či celkový prístup k riešeniu problémov.
Preto sme si pre Vás pripravili „desatoro“ v bodoch, ktoré Vám pomôžu pri výbere a spolupráci so „zberovkou“ kuchynského odpadu.
Okrem kvalifikácie zamestnancov a pracovníkov firmy, každá zberová firma musí mať všetky potrebné a platné povolenia a dokumenty na zber a spracovanie biologicky rozložiteľného odpadu, ako sú:
a) Štátna veterinárna a potravinová správa SR na prepravu a zber VŽP
b) Odbor starostlivosti o životné prostredie na prepravu odpadov
c) Odbor starostlivosti o životné prostredie na prevádzkovanie zariadenia na zber odpadov
d) Regionálna veterinárna a potravinová správa na prevádzkareň danej činnosti
e) Koncový spracovateľ odpadu
Odborný prístup a zodpovednosť nemôže chýbať. Prístup zberovej firmy k spracovaniu bioodpadu by mal byť transparentný a zrozumiteľný. Okrem toho by mala dodržiavať prísne environmentálne normy a byť schopná riešiť problémy s nadhľadom a zodpovednosťou.
Je potrebné zistiť, či firma poskytuje pravidelné vývozy a dodržiavanie intervalov, ktoré vyhovujú Vašim potrebám. Kľúčové je skontrolovať, či sú schopní prispôsobiť sa prípadným zmenám či mimoriadnym situáciám, ktoré môžu vzniknúť na prevádzke.
Určite netreba zabúdať na skúsenosti firmy pri zaobchádzaní s týmto druhom odpadu. Niekoľkoročné skúsenosti sú znakom toho, že sa firma stretla s viacerými problémami a situáciami, ktoré dokázala ustáť a vyriešiť.
Evidencia odpadov Vám umožní sledovať informácie o vyvezenom množstve odpadu od firmy, zjednoduší administratívnu časť a taktiež prehľad o množstve vyprodukovaného odpadu z Vašej prevádzky, pričom Vám poskytne:
a) Reporty vývozu odpadu
b) Evidenčné listy
c) Zberné doklady
d) Vyplnené ročné ohlásenie o vzniku odpadu a iné
Zapožičanie nádob, ich pravidelné čistenie a dezinfekcia môže minimalizovať zápach, špinu či hlodavce, ktoré môžu kuchynský odpad lákať. Taktiež je dôležité, aby každá nádoba bola správne a jasne označená nálepkou s daným druhom a kódom odpadu.
Zberová firma nesmie v jednom vozidle zbierať odpad a zároveň z toho istého vozidla zásobovať zákazníkov napríklad jedlým olejom. Pokiaľ je olej umiestnený v tej istej časti vozidla, kde sú prevážané aj plné nádoby s odpadom, považuje sa to za porušenie hygienických noriem.
Cena je dôležitým faktorom, ale nemala by byť jediným rozhodujúcim kritériom pri výbere firmy. Je potrebné zohľadniť skutočnosti, podľa akých je daná cena služby vyčíslená a či to výrazným spôsobom nevplýva na vyššie spomenuté body.
Skúsenosti a referencie od iných zákazníkov sú dôležitou súčasťou pri rozhodovaní sa pre konkrétnu firmu.
Súčasťou 21. storočia je všadeprítomná elektronizácia činností, práce a celkovej dohľadateľnosti. Odporúča sa vyhľadávať firmy, ktoré v tejto oblasti nie sú zastaralé, ale vyvíjajú úsilie na zavedenie funkčných systémov, online prístupov, aplikácií, jednoduchej dohľadateľnosti informácií a podobne.
Hlavnou myšlienkou a cieľom vedierkového zberu kuchynského odpadu je znížiť množstvo odpadu na skládkach a tým obmedziť škodlivé emisie. Zavedením tohto efektívneho vedierkového zberu môžu obce/mestá získať finančné prostriedky z environmentálneho fondu za úspešné triedenie. Cieľom je motivovať ľudí k správnemu triedeniu kuchynského odpadu a k ochrane životného prostredia práve...
Kuchynský a potravinový odpad sa produkuje nielen v reštauráciách či jedálňach, ale vzniká takmer v každej domácnosti. Či už nedojedené zvyšky varených jedál, šupky z ovocia a zeleniny, potraviny po záruke, malé kosti, alebo zvyšky z kávy - to a ešte viac pravidelne vzniká u nás doma a žiaľ...
Prečo je potrebná evidencia odpadov? Legislatíva v oblasti nakladania s odpadom stanovuje, že každý prevádzkovateľ je povinný viesť presnú evidenciu odpadov. Táto evidencia je nevyhnutná na zabezpečenie transparentnosti a sledovateľnosti celého procesu od vzniku odpadu až po jeho zhodnotenie alebo likvidáciu. Pre gastro prevádzky je vedenie evidencie nielen povinnosťou, ale...